Tuesday, April 13, 2010

study week yg mencabar!

salam wbt

dulu kalau anda2 pernah terbaca stu entri sy,yg bertajuk : STUDY WEEK YG DITUNGGU2!
hek elleh! poyo je budak syidah ni! hu3..

sekarang memang betul2 dlam mood study week! nah! ambik ang! nak enjoy la kunun!
hari2 kena mengadap buku..mata dipaksa2 scra keras-kerasan utk tenung nota2 kuliah lama2 (dalam 10 minit! lama la tu kan?? ho3..)

ok la..terus kpd agenda sebenar
sy rasa study week sy kali ini MENCABAR! SANGAT MENCABAR!

kenapa??
kerana banyak sebab! mari baca satu demi satu:

1) terasa masa lapang yg begitu banyak! jadinya sy tak rasa kalut spt study week sebelum2 nya..bila tiada perasaan takut mahupun kalut, sy jadi terlebih releks! waaaa..bahaya2! kalau buka nota 10 minit,buka lagu 15 minit,buka movie 30minit,buka blog setiap minit! hu3..sebab itu org kata masa itu ibarat pedang! bila masa lapangnya banyak kita akan jd lalai..bila masanya sempit,kita akan merungut masa yg Allah bg 24jam itu tidak mencukupi buat kita..fitrah manusia yg sentiasa merungut bukan??

2) sentiasa mengantuk dan rasa penat! ish! tidak tahu la mengapa study week ni hari2 rasa begitu..dulu,kalau stay up sampai subuh boleh saja,tp sekarang pukul 2/3pg mata dah memberat! walaupun siangnya sudah tidow dan selalunya adalah tertidow (bukan sengaja eh)

3) kesunyian di bilik! inilah pertama kali study week sy tanpa rumate di sisi..bosan tau study sengsorang..susah nak fokus dan cepat mengelamun! hu3..ye la..menghuni bilik seorang diri dalam suasana kelam dan sunyi,otak kita scr automatik akan ke 'tempat lain'..dulu kalau ada rumate,bosan2 je buleh sembang2 n bincang2 sket (banyak sembang sbnrnya!)

4) ramai tetamu..ok! yg ni merupakan satu cabaran yg besar buat sy krn y tidak mampu dan tidak akan menolak! bila ada 'tetamu' sudah tentunya bersembang juga..kadang2 nak ajak pegi makan,nak bertanya sesuatu,dan sbgainya..tp,'cabaran' tetamu ini sy suka! sbb boleh hilangkan kesunyian dan kebosanan sy mnghadap benda2 yg tidak bernyawa di dalam bilik spt lap top,dinding,board biru,tabung lembu,gelas yg amal bg msa besday sy yg k 20,botol air mineral,bedak sejuk dan makanan2 kering di atas rak! juga terasa diriku begitu berharga! hahaha..

5) dimomokkan dgn cerita hantu! wuish! yg ni memang cabaran paaalling besar buat insan spt sy yg sememangnya penakut semenjak darjah satu lg! tiba2 ada cerita2 seram yg dibawakan oleh kawan2 yg selalu berlaku dekat hostel! yg paling sy gerun cerita kak nurul tentan P****G yg baru berlaku 2,3 hari ni kat IK! memang membuatkan sy tidak tahan dan berhijrah ke bilik amal setiap kali jam menunjukkan pukul 12 malam..hu3..memangla org kata kita tidak boleh percaya dgn benda2 sebegini krn berunsur tahyul! tapi..syaitan ada di mana2 untk menggoda manusia di muka bumi ini dgn pelbagai cara kan? sy bukan org yg kuat semangat utk menghadapi 'benda2' itu! tak kisahlah kalau org nak cop sy penakut dan entah hape2..

ok la..itu sahaja posting sy utk kali ini..
wasalam buat yg sudi membaca=p

3 comments:

  1. elok sgt ah weyh.. pagi2 bute camney bace entry ko pasal mende kat Ik tu.. tros tutop buku btt.. pasneyh lau mama tanyer nape tdo awal, kite salahkan ko.. ahahhahaa..

    ReplyDelete
  2. hahaha,btol 2 jima..da tsebar ek citer tuh..
    btw stdy week kali nih AGAK relax ye

    ReplyDelete
  3. orang IK normal jek...~
    lalala~
    *korg jgn sesekali citer! huhu*

    ReplyDelete