Saturday, April 17, 2010

anda dan meggi=sehebat manakah hubungan ini???


anda rasa anda suka meggi??
ok la..kalau tak suka,mesti dlm hidup ni pernah termakan ataupun sengaja makan meggi kan?
rasanya hidup manusia tidak lengkap tanpa meggi di sisi...=p

jenis2 hubungan manusia dan meggi>>>>

1) meggi dan anda :ibarat selebriti dan peminat setia

pernah tak dulu time kite kecik2,rasa susahnya nk makan meggi,sehingga ke tahap seludup meggi masuk dlm bilik scr diamdiam,kunci pintu,masuk bawah katil dan kunyah meggi senyapsenyap tanpa mengeluarkan sebarang bunyi....

sbb..mak ayah marah makan makanan ringan (terutamanya meggi) takut membesar tak cukup inci! lg stu, duit mana cukup nk beli meggi sbb selalunya kalau nk pegi kedai mak kasi 2posen je..meggi 5posen! tak cukup bajet..hu3

jadinya..apabila sekali sekala berpeluang makan meggi,memang akan lupakan yg lain! meggi tetap no1! cuba suruh adik2 kite yg kecik pilih: meggi k nasik??? konpem2 dye pilih meggi..lagi berperisa,sedap dan ada umph! budak2 ni kalau nmpak si kakak atau abang masak meggi di dapur memang akan tggu di situ smpai meggi siap di masak! lepas tu ikut 'bontot' mgkuk berisi meggi yg berasap2 mengikut hala tuju si tukang masak memilih port yg paling selesa utk melantak meggi,biasanya depan tv,bawah pokok dan atas pangkin!


2) meggi dan anda: ibarat sahabat karib

ini biasanya berlaku kepada pelajar2 yg tinggal di hostel,rumah sewa dan sebagainya...biasanya kalau tinggal di tempat2 begini jarang nak jumpa nasik dan lauk yg tepat dgn selera tekak! jadinya..apabila sudah bosan meggi juga yg akan jadi pilihan hati..

setiap kali ke pasaraya,meggi wajib masuk troli..kadangkadang sampai berbagaibagai perisa kita angkut! mee goreng perisa asli,meggi kari letup,meggi tom yam,meggi vegetarian dan tidak ketinggalan meggi perisa itik (rasanya..yg ni jarang org angkut!)

pendek kate,meggi wajib ada di sisi,ibarat kita dan sahabat karib..tak de meggi atas rak dalam bilik memang tidak senang hidup..
di saat kelaparan,meggi akan setia utk dijadikan habuan tidak kira masa,pagi,tengahari,petang,malam dan dinihari=p

3) meggi dan anda=ibarat musuh

warga emas cukup anti dgn meggi! pernah k kita tgok nenek berumur 70 tahun hirup kuah meggi dgn mangkukmangkuk sekali?? tidak kan?
jadinya..memang nenek2 dan atuk2 amat anti dengan meggi! bukan dia sahaja yg berpantang dr meggi,anak2 dan cucu2 yg duduk sekali dengan dye pon akan disembuq dan dibebel habishabisan sekiranya didapati bersalah memakan meggi di tempat terbuka!

ok la..sekadar posting yg merapu! hehehe..nak baca,baca laa
xnak baca pon xpa=p

No comments:

Post a Comment